Friday, September 7, 2012

Family Outing ! : Part 1


Hello World ! Berouting bersama keluarga lebih best kan ? 


SO, so , so , hari sabtu lepas and hari ahad 2minggu lepas kitorang pergi menenangkan diri melihat dunia luar . sebabnya dah lama tak keluar sesama . Act , abang sorang lagi tak ikudd . 

PULAU
Asalnya , petang tue nak keluar beli barang dapur jerrr , disebabkan aku suka sangat flightkan , tetiba ayah cakap "Jom pi permatang damar laut , nak tengok flight sangatkan" . Aku terus melompat serupa berus rumah Nad 5 tahun dulu . Huwaaaaa . Yea lha , Kalau hamap nak tenangkan diri yang serabut macam sarang tikus , mesti hampa nak tengok something yang tenangkan . Macam jugak aku *kau buat-buat tak faham jerr*
So , around pukul 3 petang senget , kami pun keluar lha menuju ke Pulau ? HAHA , I mean Penang . Tanjung ? Tau ? Even aku stay penang tapi bukan tiap-tiap hari aku nak pi tanjung . Kan ?

Dah Dah sampai , aku serupa keling dah , Dah mai perangai gedik aku . Act , tak lha ramai sangat , sebab masa tue kami pegi pukul 4 lebih senget kan , kalau petang dalam puluk 6 senget mememang ramai .

 Malaysia Airline
MH 9887

China Airlines 
B747
*Gambar diatas dikoyak dari facebook Hasifi Sani*

Lepas dah puas dan sebenarnya tak seberapa puas melihat burung besi , kami pun singgah sembahyang dekat masjid kampung seronok , Jemah , aku memangtakbik sepering gila . memang cantik , bersih . Yang uniknya, tempat solat perempuan and lelaki terpisah ? Seee ? Tapi takde gamabr lha . Tak ambik pon .

 Lepas tue , kami terus ke Balik Pulau . See, lari dari Aim asal nak beli barang dapur . pukul 6 masih melalut dekat Balik Pulau. Sampai dekat atas bukit , kami singgah lha dekat apa nama pun aku taktau . Tapi , tempat nie memang khas untuk orang yang suka permandangan . Memang cantik tetarik lha . Rasa damai jerr . Angin sepoi sepoi bahasa pulak . 

Cantikkan ? Yang Hampa nampak tue lha balik pulau .

Edit sehingga merossakkan gambar jerr.

dekat atas nie , kami makan Durian ? You konw what is durian ? HAHA ,
Satu biji RM20 . Haha , dah alang-alang sebiji jerkk , Kami makan dekat sana . tetambah ado air Nyok (Air kelape) . Kaw kaw lha. Lepas habis semua , kami singgah dekat masjid negeri


creedit : Abang Google .

habis solat semua , Barulah kami pergi beli barang dekat Tesco Seberang Jaya . Muahahaha . padahal tesco Sana ada , tapi terlepas pulak . so balik sini lha senang .
And esok first day sekolah lepas berholiday panjang , Mata panda yang jadi . Huwaaaaaa.

No comments: