Saturday, October 6, 2012

Berjuang Untuk Hidup .

Assalamualaikum salam sejahtera dan salam satu Malaysia ,


8057446530_e7e43c5ebf_z_large

Yup , sekarang nie aku memang sedang bertarung untuk hidup . Siapa sakit ? Aku ? Wei , berjuang untuk hidup tak bermakna aku sakit . Aku berjuang untuk meneruskan hidup demi masa depan aku . Aku teringin jugak nak jadi orang gaji besar-besar . Nak jadi polis , doktor , pilot or cikgu.

Tak sampai 3 hari akan menjadi pelajar yang sedang menduduki peperiksaan awam , PMR . Ye , aku baru PMR . Memang sesetengah orang menganggap PMR tak penting , buat halai balai jerr , tapi kena ingat PMR penting jugak *Ayatskema*  sebab dengan result pmr , kita dapat pilih kelas apa yang kita minat . Sains Tulen ke , Akaun ke , sastera ke atau mungkin Perdagangan . Katakan , kalau kau nak jadi doktor , engineer or pilot , tapi kau amek perdagangan . Macam tak kena kan ? Lainlah kalau kau amek akaun and cita-cita kau nak jadi akauntan  aku , sampai sekarang takda cita-cita tetap . 


Scaled_large

Dalam nak PMR pun aku masih lagi Beronline bagaikan ? Harini mesti batch aku banyak baca buku , tapi aku relax jerr pegi sekolah hadir kursus kempimpinan . Cuma aku , Nina and Teyra budak form 3 tadi . Cikgu wan , cikgu zambry semua tegur kami . HAHAHA.  Pastu cikgu wan cakap , ouhh hampa nak tambah ilmu . baguih baguih . hahaha. And aku rasa tak rugi aku pegi tadi . At least boleh hilangkan tension aku . Kedua-dua penceramah memang superb ! Walaupun tajuk pasal Pengucapan Awam and slot kedua Minit mesyuarat yang aku rasa boring tapi penceramah tu memang pandai buat kami semua tak boring . Asyik gelak jerr .

Ohh okay , memandangkan PMR tinggal 3 hari je lagi . Saya Yana Saniey ingin meminta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki jika  sekiranya saya ada buat salah atau entri saya terguris perasaan anda semua . Saya minta maaf sangat . Doakan saya boleh mengembirakan family terutamanya mak and ayah dan sekaligus dapat straight A's dalam PMR yang tak pernah saya alami sebelum ini dan ini PMR pertama dan terakhir saya .Saya  Harap anda semua sudi  maafkan saya dengan hati yang telus dan ikhlas . Sekian terima kasih .
^
|
|
latihan bahasa melayu kertas 2 ,

WISH ME LUCK GUYS , 
I LOVE YOUALL. 
DOAKAN :)
 

2 comments:

Papaglamz said...

Tinta Merah ucapkan selamat menduduki PMR.. Jgn hampakna hrpn ayah n ibu.
Semoga berjaya.. Klu on9 sekali skala pn xpe.. X kn nk study memanjang. Orang kata...
"STUDY SMART. BUKAN STUDY HARD"

BTW, jom BW Tinta Merah --->

http://tintamerah4488.blogspot.com

Unknown said...

GOOD LUCK!!

Semoga dpt straight A..

Doakan saya juge yek..^^